Direktlänk till inlägg 29 augusti 2014

Välkommen in till mig!

Av Åsa - 29 augusti 2014 11:35

Ja hej kära du som kommer in till min lilla sida.

Till att börja med ber jag dig att ha lite överseende eftersom jag aldrig bloggat förut och därmed kommer det ta lite tid innan jag kommit på hur allt fungerar.

Så vem är då denna Tillsatstaliban?

jag är en (tror jag i alla fall) någorlunda normal fembarnsmamma. Eftersom jag då skriver det först så antar jag att jag på något vis först och främst identifierar mig själv som just mamma. Jisses vilka problem jag kommer få när alla flyttat ut

Namnet Tillsatstaliban fick jag lite kärleksfullt av en av mina döttrar, tillsammans med sockerterrorist och matpolis...

Jag väljer att se det som en kärleksförklaring!

Hur började då min förkärlek för mat? För det är ändå ett kärleksfullt förhållande jag har till maten. MAT alltså. Inte skräp och kemikalier. Bra att skilja dem åt så mycket som möjligt tycker jag.

För mig började det på allvar när min allra goaste Anna släpade med mig på en föreläsning. En mycket intressant herre vid namn Tommy Svensson som föreläste om tillsatser i mat och vad man misstänker att de kan ställa till med. Jag köpte hans bok Handbok för den kräsne konsumenten där på föreläsningen. Denne man bekräftade vad jag länge misstänkt. Alla konstiga ord på innehållsförteckningarna innebär väldigt ofta att det jag stoppar i mig är en äcklig sörja som bara inte kan vara bra för kroppen.

Den där första kvällen efter föreläsningen gick jag hem med besämda steg och slängde allt margarin som fanns i kylskåpet. Har ALDRIG köpt margarin igen efter den dagen. Han berättade ju nämligen lite grann om hur tillverkningen av margarin går till. URK!

Om du inte redan känner till det så är margarin en grå stinkande sörja som inte ens en gam skulle stoppa i sig. Det är bara konstgjorda färg och smakämnen som gör att man tror att det är gult, vackert och smakfullt.

Var och en väljer själv men jag väljer att inte köpa det igen.

Ja det var ju där det började alltihopa. Sen har det ju bara blivit värre! Förmodligen har min dotter helt rätt när hon kallar mig för det hon gör. Men jag vet att hon älskar mig och hon börjar själv titta på innehållet så det är ju bara positivt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 24 september 2014 20:22

Paolo Roberto har gjort många LCHF:are riktigt arga med sina uttalanden på facebook. Jag är en av dem som blivit arg, och när jag blir arg då skriver jag. Knåpade ihop ett brev till honom som jag skickat till Expressen. Jag tror väl egentligen inte a...

Av Åsa - 17 september 2014 09:33

Jag är en ganska luttrad 5 barns mamma. Efter 22 år i mammarollen är det inte mgcket som får mig att tappa fattingen egentligen. Ungar experimenterar med det mesta och här har vi ganska högt i tak. Så länge barnen mår bra så är ju hela livet bra känn...

Av Åsa - 16 september 2014 10:47

Alltså, vad är det som är så svårt ute i matlandet? Köper jag korv och bea så är det ju det jag vill ha. Inte en jäkla massa konstigheter. Men köper man en burk bea så kommer det en hel del extra med på köpet. Man blir lite bortskämd när man i vanl...

Av Åsa - 3 september 2014 09:42

ja, helt klart är det ju LCHF som gäller för mig. Min resa med denna livsstil (vägrar kalla det diet) har en lite krokig väg fram till nu. För några år sedan började min man och jag LCHF:a men bar oss så bakvänt åt att jag bara stod ut i 10 veckor. M...

Presentation


Här har ni mig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards